Je kunt beter de klant zelf aan het denken zetten

0 Flares Twitter 0 Facebook 0 Google+ 0 LinkedIn 0 Email -- 0 Flares ×

Laat de klant zelf denken!

In plaats van de klant met moeite overtuigen, kun je beter de klant zelf aan het denken zetten Keynote spreker Tony Hughes  van Huthwaite International gaf op het recente SMA congres  aan dat sales professionals zouden  moeten vermijden is de klant overtuigen van hun logica en hun gelijk. Want logica is op zichzelf niet overtuigend en voor iedereen verschillend. In plaats van de klant met moeite overtuigen, kun je beter de klant zelf aan het denken zetten.  De Sale sprofessional moet daarnaast meerwaarde creëren in elk onderdeel van het koopproces. Als dat niet zou lukken, dan zijn wij een uitstervend ras. Waar de verschillen klein zijn tussen bedrijven, maakt het individu het verschil. Met goed verbaal gedrag kan iedere professional zijn effectiviteit verhogen.  Tot zover Tony Hughes. Ik zou daarbij het boek van Remco Claassen genaamd Verbaal meesterschap willen adviseren!

Harry Donker

Harry Donker

Harry Donker heeft 15 artikelen geschreven.

Opleidingsmanager Commerciële Economie bij de Hogeschool Windesheim te Zwolle sinds 2007 en voorzitter van het landelijk overleg CE. Verantwoordelijk voor de minor Sales & Accountmanagement. Tot 2004 meer dan 25 jaar gewerkt in de Marketing, Management en Sales bij o.a. LIGA, LU, de Beukelaer, Storck BV, Royal Talens B.V en Friesche vlag. Marketing Nima C en Master of Education zijn de hoogst genoten opleidingen.

(0/5)0
0 Flares Twitter 0 Facebook 0 Google+ 0 LinkedIn 0 Email -- 0 Flares ×

Reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *